Az emberek nagy része nem is tudja, hogy akár még a interneten való kereséssel is támogathatnak egy-egy nemes ügyet. Ilyen például az ami a hirdetéseiből bejövő összeg 80%-át fák ültetésére fordítja. Már közel 1 milliónál is több fát ültettek el, 2020-ra pedig az 1 milliárd a cél. Minél többen keresnek rajtuk keresztül, annál több pénzt kérhetnek el az oldalukon hirdetni vágyóktól.
Chris Hughes társalapítója a facebooknak 2007-ben lépett ki a cégtől, majd később létrehozott egy saját közösségi szájtot, ami a nonprofit szervezeteket segíti a kapcsolat építésben. Hughes szerint nem elég évente egyszer adakozni, a jótékonykodás folyamatos tevékenység, ezért hozta létre a szájtot. Bár nem minden szervezet tud róla, hogy fent van az oldalon, mivel az oldal létrehozói viszik fel a szervezetek a rendszerbe és várják, hogy kik fognak felelni majd érte a későbbiekben. De az oldalon meglátszik az alapító facebookos kötődése is, ugyanis az oldalra nem lehet regisztrálni facebookos profil nélkül, sőt az oldalon a facebookos profilképünk is jelenik meg.
Egy felmérés szerint már közel 100 nonprofit szervezet van jelen az interneten is. Az is kiderült a felmérésből, hogy azok a nonprofit szervezetek sokkal népszerűbbek az emberek körében, amik jelen vannak az interneten, sőt akik nagy hangsúlyt fektetnek a facebookra, azok rendelkeznek a legnagyobb "rajongótáborral". Azonban így sincsenek kihasználva eléggé az internet nyújtotta lehetőségek, míg egyéb médiában naponta többször is hirdetik magukat az adott szervezetek, addig a neten elvétve heti 1-2 alkalommal frissítik a profiljukat/ tesznek ki bármilyen bejegyzést. Már a honlapjaik közti különbségekben is felmérhetőek milyen különbségek vannak a civilek között, néhány honlap igényesen megcsinált, karbantartott, míg másokéi akár évtizeddel ezelőtti megoldásokat használnak vagy félkészek. Így a weboldalak szempontjából csak nagyon gyenge minősítést kaptak. Sokan nem is csinálnak vagy elhanyagolják rendes honlapjukat és inkább a facebookon vannak csak jelen, mivel ez kevesebb tudást, odafigyelést igényel, mint egy honlapnak az elkészítése. Azonban a facebookos profil nem váltja fel a saját weblapot. Facebookon sem jelentős az őket követő emberek száma, kivétel ez alól az állatokkal és gyerekekkel foglalkozó szervezetek.
Források: