Hálozati ismeretek I.

Szoták Boglárka, 2016. tavasz

Bevezetés

Amazon.com egy amerikai cég, amely elektronikus kereskedelemmel foglalkozik. 1994-ben alapította meg Jeff Bezos. Elöször csak könyveket árultak, majd később bővült a kiűínálatuk így ma már DVD-ket, CD-ket , számítógépes programmokat lehet vásárolni. A világ számos roszágába van weboldala pl.Németországba, Kínába, Kanadában, Auszriába.A nevének eredete: az Amazon folyóról kapta, mivel az Amazon a világ legnagyobb vízhuzamú folyója így ez utal a weboldal hozamára is.

Írja a wikipédia.hu

Terjeszkedés a levegőben

Amazon elindítja a saját légi csomagszállító szolgáltatását. A céljük, hogy kevésbé függjön olyan cégektől mint a FedEx, vagy a UPS, így csökkenteni tudná a költségeit. Tavaly 11,5 milliárd dollárt költöttek csak arra, hogy a csomagokat eljuttassák a vásárlókhoz. Első körben 20 darab Boeing 767-es repülőgépet lízingel az Air Transport Services Group nevű lízingcégtől. A megállapodás részeként az Amazonnak lehetősége lesz arra is, hogy a következő öt évben felvásárolja a lízingcég részvényeinek 19,9 százalékát, részvényenként 9,73 dolláros árfolyamon.

Az első repülőgép április elsején kezdi el szállítani az Amazon csomagjait. Már régóta van róla szó, hogy saját flottát építene ki az Amazon, de ez nem jelent túl nagy veszélyt a csomagküldő szolgáltatások piacának nagy szereplőire. Ennek ellenére a FedEx és a UPS árfolyama is kismértékben esett a hírre tegnap az amerikai tőzsdén. A UPS egy 240 gépből álló flottával szállítja a csomagokat szerte a világban, míg a FedEx 370 gépből álló repülőgépparkkal rendelkezik. Az Amazon drónokkal is kísérletezik a házhozszállításban, de egyelőre még szabályozási kérdések miatt nem tud elterjedni a drónokkal történő házhozszállítás.

Írja az index.hu

Zeneszolgáltatás az Amazonon

Amazon folyamatosan terjeszkedik, most éppen a zenestreamelésben szeretne részesedést. Az Amazon már egy ideje elad zenéket a Prime szolgáltatáson keresztül, de ez nem túlságos jelenetős a nagy riválisokhoz, a Spotifyhoz és az Apple Musichoz képest. A mostani iparági pletykák szerint az Amazon vezetése a zeneiparban érdekelt vezetőkkel találkozgat mostanában, hogy megbeszéljék a részleteket. A hírek szerint a szolgáltatással viszonylag hamar, talán már idén ősszel elindulnának. Valószínűleg havi tíz dollárba kerülne az előfizetés, de azt még nem tudni, hogy a Prime szolgáltatásokra előfizetőknek ingyenes lenne-e ez.

Amazon és Kína

Az Amazon összeáll a Baiduval, Kína legnagyobb keresőjével, hogy a kínai piacon is megjelenhessen Fire tabletjeivel. A készüléket szeptember végétől lehet az Egyesült Államokban kapni viszont már Kínában is megvásárolható lesz nyolcvan dollárért. A tableten a Baidu keresője lesz az alapértelmezett kereső. Ami azért nem meglepő, mert az Amazon arra a piacra szeretne belépni, amelyen a Google-t nem kívánatosnak minősítették. Emiatt a Google szolgáltatásait is a helyi cégek veszik át.

Mindezek ellenére nem tudni, hogyan fog teljesíteni a tablet a már így is túlzsúfolt kínai piacon. A Baidu jó hátszelet jelent, de tucatjával vannak a Fire-nál olcsóbb tabletek. Mint ahogy a felsőbb kategóriában is találhatunk jócskán készülékeket.

Írja az index.hu

Kindle olvasók változásai, újításai

Az Amazon Kindle egy e-könyv-olvasó termékcsalád. Folyamatosan újítások és változások hatására már az ötödik fejlesztésénél tartanak a gyártók. Legújabb olvasónak még jobb a kijelzője, így ezáltal egy sokkal élesebb és szebb minőségű képet kapunk.A Kindle e-könyv termékek egyre elterjetebbé és népszérűvé váltak az évek során, nem csak a tengerentúlon vagy a világ más pontján, hanem az utóbbi években nálunk is nőtt az kindle alkalmazók köre. A frissített készülék 300 ppi-s képsűrűséggel bír, ezáltal kétszer olyan éles kijelzője van, mint a legutóbbi változatnak. A kép változás mellett a betűtípusát is frissítette az Amazon, illetve a szöveget kezelő szoftvert is, hogy digitális könyvek éppen úgy nézzen ki mint egy valódi könyv. Így a digitális könyv olvasóknak olyan érzése legyen, mintha valódi könyvet tartanának a kezükbe.


Írja az origo.hu "

Netflix előretörése

Amerikában nagy népszrűségnek örvendő streamingpiac egyre fontosabb. A mostani generáció(9-14 éves) nagy többsége már nem néz tévét,hanem helyette ezeket az online elérhető streaming oldalakat követik és nézik mint YouTube, Hulu, Amazon vagy ami az utobbi években egyre népszerűbb(főleg az USA-ban) a Netflix.

A világuralomra törő Netflix azonban azzal párhuzamosan, hogy saját gyártását növeli (5 milliárd dollárt költenek el erre a célra csak idén), a filmarchívuméának nagyságát viszont csökkenti. Egy felmérés szerint 2014 januárja óta a tartalmuk 31,7 százalékát vesztették el.

Ennek ellenére Amazon négyszer annyi filmet kínálnak Prime előfizetőiknek, igaz, csak kevés országban vannak jelen (USA, Kanada, Nagy-Britannia, Németország, stb.) és ugyan nagyon régóta vannak pletykák arról, hogy előbb-utóbb Magyaroszágra is eljutnak de azt az exponenciális terjeszkedést, amit a Netflix művel, ők még nem érték el.

Írja az index.hu